Marketing dzieli się na różnorodne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także dużo innych, jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie tylko – wkracza w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego kontrahenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badania rynku Kraków
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście potencjalnego konsumenta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezwykle dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.